CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, 5 August 2013

Saya Sayang Mak

Assalamualaikum korang semuanya...sempena menunggu azan subuh berkumandang, aq terjumpa la satu artikel ni yang menceritakan tentang mak...MAK...korang tahu kan mak insan yang paling penting lam hidup kita semua...tanpa mak, kita takkan wujud...tanpa mak, aq juga tidak akan menjadi insan seperti sekarang...mak bertarung nyawa melahirkan kita semua...begitu juga aq yang bakal melahirkan anak kelak...mak melahirkan, mak menyusukan, mak mendidikkan, mak meleterkan...semuanya mak....sebak hati bila membaca artikel ni :


Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)
Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , ” Mmaaakkkk ! “
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .
Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .
Aku ada pasangan hidup sendiri .
Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !
Renungkan :
” Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak
” Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . “
Berderai air mata jika kita mendengarnya .
Tapi kalau mak sudah tiada .
” MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! “
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !
- See more at: http://fuh.my/kalau-anda-sayang-ibu-baca-la/#sthash.57w3luOJ.dpuf
Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)
Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , ” Mmaaakkkk ! “
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .
Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .
Aku ada pasangan hidup sendiri .
Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !
Renungkan :
” Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak
” Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . “
Berderai air mata jika kita mendengarnya .
Tapi kalau mak sudah tiada .
” MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! “
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !
- See more at: http://fuh.my/kalau-anda-sayang-ibu-baca-la/#sthash.57w3luOJ.dpuf


Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)

Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , ” Mmaaakkkk ! “
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .

Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .

Aku ada pasangan hidup sendiri .

Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !

Renungkan :

” Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak

” Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . “

Berderai air mata jika kita mendengarnya .

Tapi kalau mak sudah tiada .

” MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! “

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !

xder yang sesempurna mak bagi aq..mak la yang asuh kita since keluar dari rahim dia...dia segalanya..seorang mak sudah tentu boleh menjaga 10 orang anaknya, macam mak aq yang berjaya menjga ke-10 anak anaknya tapi 10 orang anak belum tentu dapat menjaga maknya....

"Ya Allah Ya Tuhanku, cerahkan hatiku dengan nurMu agar diberi segala kesenangan bersama ibuku, panjangkanlah umurnya, murahkanlah rezekinya Ya Allah, hanya dia segalanya tempat aq mengadu segala sesuatu...hanya dia yang aq punya Ya Allah...ku mohon padaMu Ya Allah...permudahkanlah segala urusan kami sekeluarga.." amin...


ni mak aq...dia la yang paling sibuk menentukan hidup anak die...since aq kecil sampai kan sekarang dia la yang jaga makan minum aq, dia lah yang jaga pakaian aq, dia la yang hantar aq ke sekolah until aq dapat masuk universiti...di kala duka insan ini jua berduka, di kala aq meraih kejayaan insan inilah yang paling bahagia...mendengar anaknya ingin pulang dia la yang paling sibuk memasak makanan kegemaran...dialah segalanya...tiada apa yang boleh dibandingkan sengan kasih seorang ibu...
SAYA SAYANG MAK SAYA...love u so much...

p/s : macam mana kita jaga mak kita macam tula bakal anak kita jaga kita kelak :)

Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)
Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , ” Mmaaakkkk ! “
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .
Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .
Aku ada pasangan hidup sendiri .
Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !
Renungkan :
” Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak
” Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . “
Berderai air mata jika kita mendengarnya .
Tapi kalau mak sudah tiada .
” MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! “
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !
- See more at: http://fuh.my/kalau-anda-sayang-ibu-baca-la/#sthash.57w3luOJ.dpuf
Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)
Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , ” Mmaaakkkk ! “
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .
Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .
Aku ada pasangan hidup sendiri .
Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !
Renungkan :
” Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak
” Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . “
Berderai air mata jika kita mendengarnya .
Tapi kalau mak sudah tiada .
” MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! “
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !
- See more at: http://fuh.my/kalau-anda-sayang-ibu-baca-la/#sthash.57w3luOJ.dpuf
Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)
Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , ” Mmaaakkkk ! “
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .
Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .
Aku ada pasangan hidup sendiri .
Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !
Renungkan :
” Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak
” Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . “
Berderai air mata jika kita mendengarnya .
Tapi kalau mak sudah tiada .
” MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! “
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !
- See more at: http://fuh.my/kalau-anda-sayang-ibu-baca-la/#sthash.57w3luOJ.dpuf

Koleksi Raya

Hai semuanya...dah tido ker erk....malam masih muda lol korang...awal betol tido...tengok cam aq ni..orang tarik selimut aq baru sign in blog..kihkih..bease la kan...broadband dah nak expired ner la update blog ni cepat sikit..nanti entah ker biler pulak dapat topupkan my broadband....almaklumlah poket pun dah kering...semuanya sapu untuk kelengkapan hari raya nanti...huhu...sob sob sob ~~tapi takpelah sekali setahun jer kot..nak merasa jugak pakaian yang cantik2 ni...hehe...
as usually menjelang hari raya, confirmnya aq la orang yang kena basuh pakaian, jemur, angkat, iron n sebagainya la...memang penat beb...so today aq ditugaskan untuk basuh pakaian raya la...banyak giler...3 besen tau....letih tangan edeng ni...tak der sape lak yang nolong nyer....sabar sabar..huhu...



ni dia haaaa...banyak tau...aq la yang sorang2 ner buat semua ni...yang len sibuk dengan tugas masing2...boleh dikatakan aq basuh pakaian raya ni for 1 family la even my sis in law and also nephews and nieces....so nasib ler...tetap kena buat...dah macam koleksi baju raya kan? hahahha:D tapi sememangnya memang baju raya pon..berpuluh2 pasang tau kat jemuran ni...lau lelong rasanya dah laku kot...hahhaha:D....so yang mana nak order atau sebagainya boleh la contact aq....hahahah...gurau jer k..jangan ambik serius pulak...:) untuk korang semua selamat berpuasa...dan selamat menyambut hari raya,,,salam lebaran...mmuuhahahahha...<3

Sunday, 4 August 2013

Shopping Days

Alhamdulillah dengan izinNya dapat lagi aq nak update latest post kat blog tersayang ni...baru 24 jam tinggal rasa rindu giler kat blog ni...walaupun blog ni tak cun melecun compare with you all but this blog very interesting for me k...hehhee....now beralih arah untuk title post yang sebenanya...
actually aq ni tak sabar nak tunggu raya...macam bease la aq ni datang nyer dari keturunan ahli keluarga yang ramai so tak hairan lah setiap kali raya meriah sakan..lau ikutkan memang lembik lutut ni nk ziarah umah sedara mara tapi apakn daya they all still my family right...? lagipun time raya ni la nak berkumpul n memaafkan each other...
so today aq ajak my sis ke kb mall..suasana kat kb mall crowded giler...first sampai kat sana terus ke peace..my sis bought a pair of baju kurung..then kitorang ke boutique aidijuma (AJ)...I bought 2 pieces tudung la...yang latest design n plain yang bease...after that, follow adik aq n my niece nak cari kasut...masha allah 5 buah kedai kasut yang kitorang masuk, nak pening dibuatnyer aq..full beb..tak terkata...tak heranlah kalau susah sangat nak buat pilihan..dengan keadaan yang crowded bercampur letih memang tak memilih la kitorang ber3..nasib baik lah aq dah beli untuk aq awal2 ramadhan lagi...hehehee....
lastly kitorang masuk VERNS...adik n my niece ni pilihla yang mana diorang berkenan..alhamdulillah berjaya jugak diorang buat pilihan..heheheh....then ke pacific, shopping barang dapur la katakan..tapi...tapi...tapi....bukan aq la yang bayar...hahhaha...apa gunanya akak lau tak belanja kan...kahkahkahakha :D....ni diaa....sempat lagi kitorang posing...kihkih *~*



during shopping tu macam2 aq mintakkan akak beli..hhahah...bertuah la dapat adik cam aq ni..hahaha :D....bila lagi kan..time raya ni la aq dapat bodek...hahaha :D...
ni dia pictures yang kitorang ambik time otw nakbalik umah..hehe ^~^






perasan jer lebih yang sebenarnya..hahaha :D...bubye korang semuanya....mmmmuahhahaha <3