CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 8 May 2013

Benci itu Indah

Assalamualaikum semuanya....korang tengah buat ap ni erk..? dah solat maghrib belum..? yang mana belum stop lu berblog..p solat nuh....apa ni melengahkan solat...tak baek tau...hahahah..bajet alim kan aq ni, tapi takpe, suruhanNya dilaksanakan...mesti korang dah tahu PRU 13  dah tamat, tapi bagi aq tak tamat lg tau..bukan pasal PRU but pasal study aq la..esok kua rezat final exam..semua dah tak kena dengan aq nih..emosi tak stabil...tak tahu apa ke jadah jadi nyer skunk ni..huhu ^^...aq tak naK citer sal final exam la...aq nak share story nga korang semua..mesti korang kenal kan dengan TGNA...bagi yang tak kenal korang boleh search it ok..hihi...tapi takkanlah sampai tak kenal kot..hehehe....korang baca la yer..bila aq baca ni semua rahmat Allah s.w.t....insan yang mulia terlalu tinggi budi pekertinya....so apa lagi layan la....hahhahh.:D

"AKU BENCI TOK GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT! "



Aku benci Tok Guru dan Kelantan.
Aku benci beliau, 2 tahun yang lepas. Ya, aku sangat membenci insan ini… aku pernah merasakan beliau sesat, gila kuasa, ekstemis agama dan sebagainya..aku benci orang Kelantan, sebab negeri Kelantan berdasarkan cerita yang ku dengar di TV sebuah negeri yang mundur, kotor, rakyatnya sombong, dsbgainya.
Sebelum masuk u, aku dah dapat pesanan, jangan berkawan dengan orang2 Kelantan ni…diorang sangat assabiah dan tak boleh dibuat kawan..bila kita susah diorang akan tinggalkan kita.
Dulu aku merasakan cukuplah sekadar Islamku sekadar solat, puasa dan zakat… tapi setelah kukenali insan ini, setelah kuketahui apa perjuangan PAS dan matlamat hidup ini.. aku jadi malu dengan insan yang pernah ku benci ini.. semoga ALLAH menemukan aku dengan insan mulia ini kerana aku mahu memohon maaf kepada beliau. Ulama’ yang kusanjungi kini.

Setelah bebas drpda kejahilan yg panjang, aku jadi malu sendiri.. Kelantan walaupun dikatakan mundur tiada pembangunan, namun kaya dengan pembangunan jiwa rakyatnya… kalaupun tiada masjid2 yang indah seperti yang lainnya, tapi tetap subur dengan kuliah agama dan jamaah yang hadir membanjirinya. Ya, kaki ini belum pernah menjejaki bumi Kelantan, tapi sudah cukuplah gambar dan akhlak2 penduduk dan pemimpinnya menceritakan segalanya.
Kelantan sebuah ikon negara Islam..kaya dengan majlis2 ilmu, ramai ‘ulama dilahirkan di sana..dan ‘ulama yang kukatakan sesat ini, sungguh lebih hebat daripada yang kujangkakan.
ALLAH…panjangkanlah usia Tok Guru Nik Aziz ini. Aamiin.

0 comments: